9-2-17 - Reisverslag uit LamaBagar, Nepal van Ingrid Pol - WaarBenJij.nu 9-2-17 - Reisverslag uit LamaBagar, Nepal van Ingrid Pol - WaarBenJij.nu

9-2-17

Door: Indira/ Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

09 Februari 2017 | Nepal, LamaBagar

Vanochtend zijn we met de jongere kinderen met de schoolbus naar school gereden. Nadat we ze hebben afgezet (blok A en B) zijn wij doorgelopen naar blok C waar de oudere kinderen les krijgen. een klein stukje verderop maar zoals gewoonlijk in Nepal een hele onderneming omdat iedereen aan wie je het vraagt je een andere kant opstuurt.
Daar waren ze net bezig met de openingsceremonie die elke ochtend plaatsvindt, allemaal keurig op een rij en aan het eind een lied.
De kinderen gaan naar AES: Asmita English School, waar alle lessen in het engels worden gegeven.
We bedachten ons dat het waarschijnlijk beter zou zijn wanneer de leraren native speakers zouden zijn, net zoals vaak bij ons in Europa op scholen het geval is.
Het engels van de leraren hier houdt namelijk nogal wat te wensen over....
Na de openingsceremonie hebben we een rondleiding gekregen en het ziet er allemaal keurig uit.
De leraar moest ons ook nog even vertellen dat ze op deze school de kinderen niet slaan (wat in Nepal nog altijd gebeurt) maar wel heel af en toe een tik geven....
Een paar weken geleden heeft één van de jongere meisjes me nog verteld dat de leraar ze in het gezicht slaat als ze hun huiswerk niet afhebben, ook op deze school. Maar dat valt dan misschien wel onder de corrigerende tik.