week 4 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ingrid Pol - WaarBenJij.nu week 4 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ingrid Pol - WaarBenJij.nu

week 4

Door: Indira/ Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

05 Februari 2017 | Nepal, Kathmandu

Afgelopen vrijdag weer naar Kathmandu vertrokken, iedreen weer gezien en `s avonds in Thamel gegeten. Een aantal van de groep gaan al weer naar huis dit weekend en er komen natuurlijk ook steeds nieuwe mensen bij, maar onze originele groep blijkt toch wel heel hecht te zijn.
Zaterdagochtend om 4.30 uur opgestaan om naar het vliegveld te vertrekken voor de vlucht over de Himalaya.
Helaas was het wat mistig zoals de laatste tijd bijna elke ochtend, maar zodra de zon doorkomt is dat snel opgelost.
Ongeveer elk kwartier verscheen er op het bord dat onze vlucht (301) 15 minuten was uitgesteld. Om 9.30 uur was het compleet zonnig en verscheen er op het bord : cancelled!!!
Blijken ze na 9.30 uur niet meer te vliegen :-(
Na doorverwezen te zijn naar diverse loketten konden we zondagochtend terugkomen voor een nieuwe kans. Helaas voor niemand een optie omdat we allemaal op zondag tussen 6.00 en 9.00 weer vertrekken naar ons project...
Een behoorlijke teleurstelling dus.
Craig die dit had geregeld is direct naar het boekingskantoortje in Thamel gegaan om ons geld terug te krijgen, dit is na 2 1/2 uur uiteindelijk gelukt, we zijn er allemaal 10 USD bij ingeschoten.
~s Middags hadden de dames van het kindertehuis gevraagd of ik meet een paar van mijn vrienden wilde komen voor een gezellige middag.
Deels omdat een aantal van hen (net als jullie thuis) geld heeft gedoneerd maar ook omdat zo ongeveer iedereen vindt dat ik de enige ben die echt een goed project heeft en heel graag hier heen zou willen, maar zoals ik al eerder heb geschreven wordt dat dus geweigerd door de green lion stichting.
Om the childrenshome niet in de problemen te brengen hebben we het helaas wat stiekem moeten doen en zijn we een straat verder van the greenhouse in de taxi`s gestapt.
Het is eigenlijk één van de mooiste middagen geworden die we hebben gehad, echt super! Ze hadden groots uitgepakt.
We werden ontvangen door een heleboel kinderen met voor allemaal een bosje bloemen uit de tuin van the childrenshome.
Daarna een rondleiding en een verhaal over het ontstaan en de geschiedenis van the childrenshome.
We eindigden in de tv kamer en toen bleek dus dat alle meiden een hele show met zang en dans hadden voorbereid, dit was echt geweldig.
Ze zingen en dansen echt fantastisch!
De dansen waren het tegenovergestelde van wat we over de Nepalese cultuur en regels hadden geleerd: behoorlijk verleidelijk soms, maar echt erg mooi.
De baby`s mochten ook komen kijken en waren eerst erg stil en onder de indruk van alles maar na enige tijd gingen ze gewoon bij onze groep op schoot zitten of wilden opgetild worden om mee te dansen.
We hebben het laatste half uur allemaal staan dansen.
Na twee uur gingen we naar de eetzaal waar een Nepalees buffet voor iedereen klaar stond.
Iedreen was zo onder de indruk van de blijheid en kracht van deze fantastische meiden maar tegelijkertijd ook aangeslagen door de armoede en trieste achtergronden van de kinderen.
Voor sommige van mijn vriendengroep was het erg emotioneel en vloeiden er wat tranen.
Voor we aan het begin van de avond afscheid namen werden er nummers en emailadressen uitgewisseld en nog eens extra donaties gedaan.
Vier jonge meiden van mijn groep besloten terplekke hun project eerder te stoppen en vrijwilligger te worden in the childrenshome.
Ze komen als ik weg ga volgende week.
De ouders van één van hen hebben zo`n grote donatie gedaan dat er volgende week een nieuw dak op het kookgedeelte van de keuken kan worden gezet, dit is nu namelijk van golfplaat met enorme gaten er in.
Het overige geld is vandaag weer uitgegeven aan een wederom uren durende afding -en koopsessies van 5 uur.
Voor alle meiden ondergoed, dekens, handdoeken, speelgoed voor buiten, babyspullen en nog veel meer.
Iedereen weer heel erg bedankt!

• 05 Februari 2017 - 15:55

Gea:

Wauw lieffie, ik vindt het toch jouw verdienste dat je volgende week een opgeknapt en goed met spullen gevuld huis kunt achterlaten. En daaroverheen nog een tijdje extra helpende handen van de vrijwilligers die van project overstappen. Ben supertrots op je.
    Geniet nog heel erg van alle knuffels en liefde die je daar krijgt want je verdient het.
    Veel iets van ons allemaal xxx

• 05 Februari 2017 - 15:56

Helemaal met Gea eens!!! Je bent een kanjer!! Liefs

• 05 Februari 2017 - 19:56

Ilse:

Hoi Ingrid,
    Wat een mooi verhaal heb jij weer geschreven! Ontroerend om te lezen!
    Jammer dat jullie vlucht over de Himalaya niet door kon gaan, dat was natuurlijk een domper, jij had daar zo naar uitgekeken..
    Fantastisch dat ze voor jullie zo'n mooie middag hebben verzorgd, met weinig middelen, veel creativiteit en veel liefde kan je iets moois maken, geweldig!
    Wat zal jij een enorme voldoening halen uit alles wat jij daar doet en verzorgt, hoe zwaar het ook is, het resultaat dwingt respect af!
    Je laatste week is ingegaan, sterkte met de ontberingen en geniet van alle dankbaarheid en blije gezichtjes!!
    Liefs, Ilse

• 05 Februari 2017 - 22:27

Henk En Gerie:

hegevandepol@versatel.nl. Wat jammer dat je geplande vlucht niet door kon gaan,je had je er zo op verheugd,maar helaas .Nog een week en alles is weer achter de rug,deels jammer he.Maar wat een prachtige ervaring heb je daar beleefd,dat pakt niemand je af.Liefs van ons.

• 07 Februari 2017 - 11:59

Dirk Jan:

Hoi meid,
    Alles nog ok, hier ook. Het was weer een mooi verslag wat je hebt geschreven, volgens mij niet zo moeilijk als ik lees wat je allemaal mee maakt. Zoals de anderen ook al hebben geschreven, jammer van je vliegreis.
    Hoop dat je nog tijd hebt, voor je terug gaat alles te kunnen doen voor de kinderen daar, omdat ik het gevoel krijg dat ze heel gelukkig en blij van je worden.

Lieve groetjes, Riet & Dirk Jan.