Namaste - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ingrid Pol - WaarBenJij.nu Namaste - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ingrid Pol - WaarBenJij.nu

Namaste

Door: Indira/Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

31 Januari 2017 | Nepal, Kathmandu

Gisteren zijn we 4 uur lang weg geweest om van het geld wat ik had gekregen spullen te kopen.
Ik had 45.000 rupees (bijna 400 euro) en we hebben zoveel kunnen kopen.
Parapluus voor degenen die naar school moeten lopen, shampoo voor de meisjes, 25 paar slippers, honderd eieren, nog heel veel pannen en kokers voor de keuken (de keuken is nu voor de komende 10 jaar voorzien van alle spullen)en nog veel meer.
Alles werd uitgestald en helaas moest ik ook weer op de foto....
Het is zo goed om te zien dat al het geld ook daadwerkelijk aan de meisjes hier wordt besteed, en nogmaals weer heel veel dank.
Als ik terug ben ben ik wel van plan om uit te zoeken waarom de green lion stichting niet meer wil samenwerken met the children`s home en waar mijn geld is gebleven.
Alleen de organisaties die direct samenwerken met het kindertehuis (vanuit Fankrijk en Japan bijvoorbeeld) sturen nog vrijwilligers maar vanuit the green lion is het dus gestopt.
Mocht iemand hier willen komen: je bent meer dan welkom en de kosten voor het verblijf van 1 week zijn ongeveer 30 euro voor een kamer en 3 maaltijden per dag.
Sinds twee dagen is hier ook een meisje van 18 jaar uit Frankrijk; voor het eerst op reis en ze blijft hier een paar maanden. Ze schrok behoorlijk van de armoede hier.
Het is leuk om hierdoor te zien hoeveel ik ondertussen al weet en de routine die ik al heb opgebouwd.
Ik ben met haar geld gaan wisselen, heb haar het dorpje, de winkeltjes en de tempel laten zien en de kaart van Kathmandu.
Ook is vandaag de andere vrijwilligster uit Frankrijk teruggekomen, een jongedame van 24 die even een paar weken naar Pokhara op vakantie is geweest.

  • 31 Januari 2017 - 18:43

    Henk EnGerie:

    Lieve Ingrid,wat beleef je veel daar,wat goed van jou dat jehet uitgezocht hebt waar het geld naar toe is gegaan al mist er nog het een en ander begrepen we uit je verslag he.wij hopen je weer gezond en wel thuis te zien ,maar jij bent daar echt opje plaats hoor.Nog fijne dagen daar,maar pas goed opje zelf hoor .liefs van ons

  • 02 Februari 2017 - 11:30

    Dirk Jan:

    Nu is mijn verslag weg en ik was nog niet helemaal klaar, maar ik denk dat je het wel hebt gekregen.
    Het aller belangrijkste had ik al geschreven. Dat we trots op je zijn voor alles wat je daar doet, als je nog 50,00 euro kunt gebruiken, laat het weten, als het tenminste bij jou komt!!!

    Pas goed op je zelf,

    Lieve groetjes, Riet & Dirk Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Ingrid

Actief sinds 12 Jan. 2017
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 13310

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 12 Februari 2017

Mijn reis naar Nepal

Landen bezocht: