Laatste dag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ingrid Pol - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ingrid Pol - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: Ingrid/ Indira

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

22 Januari 2017 | Nepal, Kathmandu

Gisteren zijn we met z`n achten naar Bhaktapur en Patan gegaan, twee van de koningssteden.
Beetje luxe met de taxi gegaan.... kost maar een paar euro pp.
Bhaktapur is een stad waar nog veel is gebleven zoals in de middeleeuwen, door de smalle straatje is er bijna geen verkeer. Daarom is het ook één van de schoonste steden in Nepal.
Helaas staan er veel oude tempels in de steigers en zijn bijna alle huizen gestut, dit is nog het resultaat van de aardbeving in 2015.
Ook wordt hier weer veel gebouwd.
Patan is een stad waar veel oude ambachten worden getoond.
We hebben daar ook één van de drie Kumari ontmoet: een jong meisje dat is gekozen en wordt vereerd als een godin.
Ze heeft een heel zwaar leven, mag met niemand praten behalve haar familie, ze mag nooit de kamer verlaten en nooit mogen haar voeten de grond raken (ze wordt dus altijd gedragen).
we belandden in een achteraf kamertje en ze heeft ons gezegend en van een rode stip op ons voorhoofd voorzien. Als ze voor de eerste keer ongesteld wordt is het afgelopen.
Ze zag er niet echt vrolijk uit en het was wat beklemmend daar.
Het schijnt dat mensenrechtenorganisaties hier zeer fel op tegen zijn.
Rond 17.00 uur zijn we naar Thamel gegaan, enige wijk in Kathmandu waar ook restaurants en bars zijn.
Daar hebben we gegeten en vooral ook gedronken om onze laatste avond te vieren.
Vandaag is de hele groep uit elkaar gevallen.
De meeste zijn al na het ontbijt vertrokken naar construction, we zijn allemaal een beetje triest.
Om 12.00 uur vertrek ik als enige naar the childrens home, weer een nieuwe stap.
Ik hoop dat ik af en toe een vrije dag heb en die kan plannen op zaterdag zodat ik de rest ook weer kan zien in the green house.
Op naar de volgende stap!

• 22 Januari 2017 - 10:30

Agnes:

Hoop dat je een fijne tijd hebt in the childrens home Ingrid! Veel succes en plezier!

• 22 Januari 2017 - 12:47

Alice Van Veen:

Lieve Ingrid,

Wat heb je al enorm veel gedaan, gezien en beleefd in korte tijd.
    En nu de volgende stap...
    Ik wens je daarbij ook een heel goede tijd met weer veel nieuwe avonturen.

Hartelijke groeten en veel liefs, Alice

• 22 Januari 2017 - 19:12

Sophia:

Jeetje wat veel indrukken heb jij al van Nepal. Ben benieuwd hoe het in the childrens home is.
    Heel veel succes en plezier daar.
    Groetjes Sophia

• 23 Januari 2017 - 05:55

Inge:

Ha Lieve Ing,
    Heel veel plezier bij de kindjes. Ik hoop dat je het er erg naar je zin hebt en niet te veel gaat hechten aan die kindjes. Want je mag ze niet meenemen.
    xxx

• 23 Januari 2017 - 09:31

Anne Marie:

Wat enorm leuk om zo te lezen wat je allemaal meemaakt. Wens je ook een geweldige tijd toe bij de kinderen en hoop dat je op jouw vrije dag je nieuwe vrienden weer kunt ontmoeten om alle gebeurtenissen te kunnen delen.
    Groetjes, Anne Marie

• 23 Januari 2017 - 09:52

Jeannette:

He lieverd. Veel succes en sterkte in het kindertehuis!

• 23 Januari 2017 - 13:54

Dirk Jan:

Hoi Ingrid, even tijd gevonden tussen de opdrachten door, die ik van Riet heb gekregen(moet werken), aardappels schillen en brood bakken.
    Riet wou ook wel graag een x reageren, maar vindt alles zo eng wat je daar doet zodat ze niet goed weet wat ze moet schrijven.
    Wel leest ze natuurlijk alle verslagen, ze blijft dus op de hoogte.
    Goed je best doen met het les geven, als je dan weer terug gaat naar huis, kunnen de kinderen Nederlans en Engels, geen probleem voor jou toch!!

Goed je best doen, en voorzichtig zijn, en zoals ze hier zeggen: Goed Goan.

Lieve groetjes Riet en ikke.

Ps. Ga proberen de verslagen te bewaren, want Janneke wil ze ook graag lezen.