De kleine snottebelletjes - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ingrid Pol - WaarBenJij.nu De kleine snottebelletjes - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ingrid Pol - WaarBenJij.nu

De kleine snottebelletjes

Door: Ingrid/ Indira

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

27 Januari 2017 | Nepal, Kathmandu

Even een kort stukje vandaag want ik wil nog even helpen bij de baby`s voordat ik straks naar the greenhouse ga in Kathmandu.
De foto`s zijn van de baby`s in the children`s home.
Ontzettend lieve kleine groezelige snottebelletjes .
Eigenlijk trek ik gewoon elke dag dezelfde kleren aan omdat ik toch binnen enkele minuten onder de rijst, het kwijl en het snot zit.....
Alles wordt hier zittend op de grond gedaan dus ik weet nooit hoe ik nu weer aan een natte plek op mijn been kom en wat het precies is, ha ha.
Maakt ook eigenlijk allemaal niets meer uit hier.
Ik merk dat ik toch wel wat dingen ga missen die thuis zo gewoon zijn maar hier niet eens bestaan; warm en schoon water, schone was, centrale verwarming, een bankstel om op te hangen, een schoon toilet en geen gat in de grond en een bed wat niet als een plank voelt en schoon is.
Eigenlijk voel ik me nooit echt comfortabel in de lichamelijke zin: ik lig of zit nooit echt lekker relaxt.
Ik denk dat ik dat wel heel erg ga waarderen als ik weer thuis ben!
Maar nu zo eerst naar Kathmandu om het chinese nieuwjaar te vieren en morgen de chinese markt te bezoeken.

  • 27 Januari 2017 - 08:59

    Ilse:

    Hoi Ingrid,
    Ik heb enorm veel waardering voor alles wat jij daar doet en meemaakt, diep respect!
    Het zijn barre omstandigheden die wij ons misschien een beetje kunnen inbeelden en waarbij wij allemaal zullen denken:"wat hebben wij toch een overvloed aan luxe!"
    Waarvan wij het merendeel eigenlijk 'normaal' vinden en blij zijn dat wij hier wonen en niet daar....
    Ik wens jou een heel fijn weekend met je vrienden, lekker samen genieten en opladen voor de nieuwe week!!
    Liefs, Ilse

  • 27 Januari 2017 - 14:27

    Dirk Jan:

    Hoi meid, krijgen veel respect voor jou voor alles wat je daar doet, maar doorgaan hè.

    Ga nu stoppen Janneke rijdt net de oprit op. Tot later.

    Lieve groetjes Riet & Dirk Jan.

    Ps. Riet haar moeder is woensdag overleden 95 jaar en 8 maanden, ze was helemaal op, maar dinsdagavond had ze de regie nog in de hand hoor, super om te zien.

  • 27 Januari 2017 - 21:35

    Tineke Pont:

    Hoi meid, zo geweldig om al jou verhalen te lezen!
    Ben net aan telefoon met Mama, ze wou zo graag weten hoe het met je gaat!
    Heb ik verteld hoor, ze vind het zo leuk dat je daar bent!
    Happy Chinese New Year !
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Ingrid

Actief sinds 12 Jan. 2017
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 13318

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 12 Februari 2017

Mijn reis naar Nepal

Landen bezocht: